Na odabir taksija više neće uticati cena, jer bi ubuduće sva taksi udruženja trebalo da imaju jedinstvenu tarifu, a planira se i ukidanje popusta na telefonski poziv.
moj otac je 30 godina bio taxista... vec 2 godinu je u penziji... pamti "sva vremena"... lepo smo ziveli od njegove plate i isli na odmor i zimski i letnji, zidali vikendicu, kupili stan... seca se da je za svoju jednu dnevnicu mogao da plati 4 zidarske dnevnice (sada je 1 zidarska dnevnica 40 eura pa kao sada da zaradjuje 160 eura ili se seca da za jednu dnevnicu mogao je da kupi 4 nove spoljne gume sto bi sada bilo oko 200 eura) Narod je tada imao para i standard je bio mnogo bolji... u beogradu je bilo 1mil.stanovnika a 1000 taxi vozila... dnevno je radio 12 sati i za to radno vreme je imao 30-40 voznji... bilo je jedno ili dva taxi udruzenja i nije bilo razlike... vozila su se 3 vrste vozila lada, kec i tristac... nije bilo divljaka...
Ja sam 2003 godine poceo da taxiram. Beograd je imao 2,5mil stanovnika a 7000 taxista preko 25 taxi udruzenja i preko 300 vrsta automobila...
radjena je studija (tim strucnjaka magistri, profesori masinskog i saobracajnog fakulteta) o taxi prevozu i na osnovu detaljnih podataka ustanovljeno je da idealan broj taxi vozila za grad beograd je 4500. to je broj koji je idealan da svaka stranka koja pozove taxi dobije vozilo za 5-10min a da svaki taxi vozac ne ceka duze od 30min na stajalistu.
od tada broj taxi vozila se popeo na 10.000 registrovanih i 2000 divljih taxija... sto je preko 250% vise nego sto je potrebno... Vlasnici taxi udruzenja uvode popuste da bi privukle musterije 10% 20% 30% ali to sve preko ledja tj po novcaniku taxi vozaca... Vlasnicima placamo mesecno 40-70 eura clanarinu... Drzavi placamo 120-150 eura mesecno porez i pio... Gorivo mesecno placamo 300-500 eura... troskovi servisa i redovnog odrzavanja 50 eura mesecno, a gde su vanredni troskovi servisa, kazne, sudari, kasko osiguranje, pranje vozila, iznajmljivanje garaze, vulkanizeri... sve to ukupno u proseku me kosta oko 800 eura mesecno... sto je oko 25-30 eura dnevno troskova (ako radim svih 30 dana) na voznju cekam u proseku 1,5h prosecna voznja je 300-400din tj 3-4 eura... to je najveci broj voznji sa tim iznosom ali ima i odredjeni broj voznji i od 160, 170, 200 din i onih u veoma malom broju od 600-800din... uz sav moj trud i cekanje na taxi stajalistu i vrtenje po ulicama za moje radno vreme mogu da zaradim kada odbijem sve troskove cisto da mi ostane od 500 do 1000 dinara... sto je neka plata oko 20-25.000din ako uzmemo u obzir da radim u proseku 12 sati a to je mesecno 360 izadje me radni sat 55-70din sto je bedno!
Narod misli da nam je lako... Kazu blago tebi sedis i vozis i pare same dodju... A misle da zaradjujemo milione... samo najuzi krug prijatelja i rodbine zna kako ja zivim...
ima taxista kome taxi nije jedini prihod ili rade jos neki posao ili izdaju neku nekretninu ili im dotiraju roditelji ili supruga ili... i oni stvaraju laznu sliku o taxistima... ljudi vide da imaju para a misle da je samo od taxija...
sto se tice profila ljudi koji se bave taxi prevozom je u vecini srednja strucna sprema obicno ozbiljni ljudi u srednjim godinama sa vec izgradjenom porodicom... zadnjih godina dosta fakultetsko obrazovanih ljudi se zaposlilo "prinudno" kao taxista... a ima i sljama ali u veoma malom broju onih sa kupljenom skolom ili onih sto glume mangupe i kriminalce... nazalost taj mali broj dosta utice na ugled nas ostalih...
sto se tice sadasnje klijentele to su obicno deca osnovci i srednjoskolci... podele njih cetvorica 300 dinara i izadje ih jeftinije nego autobus... i stara lica koja moraju taxijem jer u bus ne mogu ili ne smeju da udju pa idu do obliznjeg doma zdravlja ili bolnice... srednja "klasa" ljudi ne koristi jer nemaju novaca za taxi a oni bogatiji imaju svoja vozila ili svoje vozace...
i tako ja vec 8 godina taxiram 365 dana godisnje... budim se u 5h ujutru i radim do 17-18h uvece a poznajem mnoge kolege koji rade mnogo vise od mene... samo dodju kuci da prenoce... rade po 20 sati dnevno... u kojoj bi ja to firmi se budio u 5h kada sada vecina firmi radi od 9h... nemam slobodan dan nemam odmor i nemam bolovanje, nemam benificije topli obrok... sve sam placam i kada se slucajno razbolim pozajmim pare od prijatelja da poplacam sve troskove pa kada ozdravim radim duplo pa vracam dugove... radim samo za troskove i sve sta mi ostane potrosim na hranu... ne pamtim kada sam sebi kupio nesto od garderobe... nemam pare za normalno odrzavanje auta nego kupujem polovne delove i gume... nemam para za drugi auto... (u "steku" imam 5000din) sramota me je!
gledam svaki dan kolege koji u cilju da sto vise para ustede i odnesu kuci deci i zeni jedu suv hleb i piju vodu sa cesme... tezak i crn je to dinar zaradjen na taxiju... glava ti je u torbi non-stop... ne znas koga vozis ni gde ga vozis... na meti smo stalno prevaranata narkomana i pljackasa... nismo zasticeni ni od koga... ljudi se na nas ljute i vicu a neznaju kako nam je... ulica je nase radno mesto... i sve ulice su nase radno mesto... i ja moram da stojim na sred ulice jer mi je to radno mesto, ja moram da stanem da bi primio stranku ili da bi stranka izasla nekada i naglo ali ne zato sto ja to hocu nego zato sto moram... prinudjen sam da pravim prekrsaje ne zato sto volim ili hocu nego sto moram ali to ljudi ne znaju... koliko puta stranka u zadnjem trenutku promeni pravac pa sam prinudjen da skrenem bez migavca, da stanem naglo, da prodjem na zuto ili crveno... izlazio sam strankama u susret koji zure pa vozio po sinama, trotoarima, kroz zuto... vozio sam bolesne i povredjene u bolnice... spasavao ljudima zivote... porodilje u porodilista... koliko sam puta sirotinju odvezao bez para do odredista... to niko nezna! imam potrebu da vam sada napisem sve ovo...
u beogradu ima 1314 taxi mesta na taxi stajalistima a taxi vozila oko 6-7000 hiljada u svakom trenutku na ulicama! i inspekcija ide i kaznjava ko stoji van taxi stanice!!! Sramota! sugradjani se isto ljute sto stojimo po trotoarima a ko da je ne bih voleo da imam svoje mesto na stanici ili bi jos vise voleo da radim i da ima posla tako da nemam vremena da stanem na stanicu...
ima dosta zahtevnih stranaka koje zahtevaju da za istu cenu prevezu frizider ili neki namestaj... nije taxi kamion za selidbe! ulaze prljavi i smrdljivi u taxi pa se posle cude kako nije cisto sediste... a ja im pokazem moje seiste kako je cisto a zadnje sediste je odraz musterija a ne mene... zahtevaju da zapale cigaru iako je to zabranjeno i smeta mi... upravljaju sa enterijerom kao da je njihov... otvaraju ladice, spustaju suncobran gledaju se u ogledalo, sminkaju se, jedu piju, mrve, kopaju po nosu pa brisu u sediste, pepeljaru koja je predvidjena kako joj i ime kaze samo za pepeo bacaju zvake i djubre iz svog dzepa... Uzas!!! pronalazio sam svasta! krvave uloske, usrane pelene... i sigurno ti isti pljuju po taxistima... zahtevaju vozilo sa oborivim sedistima, sa pojasevima na zadnjem sedistu, sa galerijom na krovu, sa klimom, sa koznim sedistima, vozilo bez plinskog uredjaja, vozilo bez mirisljave jelkice... eto kad je spomenuh setio sam se slucaja jedne musterije "gospodje" koja je zvala taxi i trazila cisto vozilo bez mirisljave jelkice za adresu milentija popovica kod 6 kaplara i kada je vozilo doslo ona je "ladno" sela sa smrdljivim djubretom u kesi da ga usput baci u kontejner i sa zapaljenom cigaretom a voznja je bila do poslovnog centra usce sto je razdaljine 300metara... bezobrazluk! misle ako je platio 200-300 dinara da je za te pare kupio i moj auto i mene i da moze da radi sta hoce!
sto se tice cene taxija u beogradu... mislim da je skup za beogradjane i mislim da nije problem cena nego nemastina i preveliki broj taxija... bolje bi bilo da je jeftinijji a da imamo veci broj voznji... ja sam licno protivnik popusta na poziv cak sta vise naplacivao bi dolazak na adresu nekom simbolicnom cifrom jer je to logicnije...
problem je zakon! treba spustiti cene taxi usluga da budu prihvatljivije za sire narodne mase a da drzava taxistima da odredjene beneficije kao sto je kupovina auta bez poreza i carine, kupovina goriva bez akciza, kupovina delova bez poreza, jeftinije registracije... manje taxe poreze i clanarine... vece kazne za divljake! oduzimanje kola divljacima... izbaciti trajno iz taxija lice koje ima prekrsaj vece naplate, lica koja su u penziji a i dalje rade kao taxisti, lica koja ne placaju redovno porez... uvesti cesce kontrole... svi bi bili zadovoljniji...
rasprica se ja... tj raskuca se ja... imam jos mnogo toga da vam kazem... drugi put... eto malo sam isprovociran nekim komentarima pa sam se i ja prikljucio... nadam se da sam nekima nesto objasnio a da sam nekima pomogao da se neko saoseca samnom a za ove sto ih bas briga... i mene briga za njih... :-)
Da dodam još suvi komentar gospođe koju sam vozio za reprizu nove godine po novogodišnjoj tarifi;
"Jao pa sada je taksi skuplji od autobusa!?"
....to sve govori
Taksi ne sme da bude socijala.
evo vam samo neki primeri koji mi padaju na pamet:
Dragiše Brašovana do FTN-a;
Nov dom A,B,C (nebrojeno puta!!!) do fakulteta
Braće Ribnikara 8 do Foxtrota(!)
Stajalište Liman do Dom Zdravlja Liman (!!!)
Koliko samo puta od Miše Dimitrijevića i okolnih ulica do fakulteta
Branislava Nušića sredina ulice do Braće Ribnikara kod Paba
i apsolutni rekorder po lenjosti riba koja se svaki dan vozila od Narodnog fronta 17 do Jiričekove ulice cafe New York (300 metara)
....itd itd mogu do sutra
Da napomenem, ovo su sve moje vožnje obavljene po lepom! vremenu, i osobe nisu bile kljakave i nisu ničim pokazivale da žure. najveći procenat su ribe koje mrzi da se prošetaju desetak minuta.
mene bi bilo sramota da se vozim na tako kratke relacije.
Такси треба да буде много скупљи него што је сад, јер такси није социјала, зна се шта је за социјалу - градски превоз. А такси би требало да буде квалитетан и скуп - закључио је Бубњевић
ne vozim se taksijem, ali ovakve mere su napad na slobodno tržište, i voleo bih kada bi taxi poskupeo 10x tako da ga više niko ne koristi, možda ih onda više ne bih trpeo po ulicama. njih i njihovu bahatost zauzimanja kolovoza i drugih površina gde improvizuju divlja stajališta.
Takodje treba doneti resenje da vozilo ne sme biti starije od 5god i da taksista mora biti profesionalni vozac tj osoba koja ima zavrsenu minimum srednju saobracajnu skolu.
Skolarine nisu dovoljno skupe? Mozda ste ti i tvoj drug intelektualac studirali u vreme komunizma, ali sada se sve placa. Fakultet je veliki ceh i teret na porodici. Zbog nekolicine koji imaju novca da povremeno sebi daju oduska i ne ustaju sa petlovima ili jure sa posla da bi stigli do faksa, ti generalizujes kompletno studentsko telo Srbije? Znam ljude koji sebi uskracuju sve u zivotu da bi mogli da prijave ispite. Kako te nije sramota?
Jednom prilikom je majstor zaspao na semaforu dok je cekao na crvenom. Stali mi na semafor, upali se zuto, upali se zeleno a mi i dalje stojimo. Nista, cutim i gledam napred. Bila je noc pa na raskrsnici nije bilo saobracaja inace bi neko vec legao na sirenu. Pali se zuto, pali se crveno. Pogledam levo u coveka a on zaspao. Probudim ga a on se kao nesto izvinjava, umoran je, vozi po ceo dan kaze. Krenemo mi na zeleno a ja se razmisljam gde mi je pamet pobegla pa nisam izasao iz taksija jos na semaforu. Vozi on i prica kako eto samo jos mene da odbaci pa da primi jos koju voznju pre nego sto ode kuci. Mislim se, gari moj ako si ti vec sada zaspao na semaforu sta ce biti za pola sata. Stanemo na raskrsnici kod Kokre, na crveno. Pali se zeleno a on legao na sirenu i psuje. Ja cutim a on i dalje trubi. Gledam koji mu je moj. "Sta sad ovaj ispred ne krece?" vice on i nastavlja da trubi. Gledam, ispred nas nema nikog, prazna raskrsnica a on ubode rikverc, vrati se par metara unazad i krene da obilazi to zamisljeno vozilo ispred nas. "Jel vi vidite ko sve danas ima vozacku? Upali se zeleno a on i dalje stoji." Nisam imao srca da coveku kazem da mu se pricinilo vozilo ispred nas. Uzas.
Sramota je za ljude koji su izgubili posao u firmama, pa su prinuđeni da rade kao taksisti da bi prehranili porodice, reći da su šljam i ostale gadosti.
Posao taksiste uopšte nije lak i veoma je odgovoran.
Slažem se se sa konstatacijom da cene treba da se formiraju na osnovu ponude, tražnje i konkurencije.
Pa...kada se družim sa ovcama, blejim. Ako se družim sa vucima, zavijam. Fakat primetio sam da mi sms i fb degradiraju pisanje. (kome ne?) :-(
Gutam 3 knjige mesečno, trudim se da time anuliram štetu.
Dosta studenata koristi taksi za vozikanje do faxa. Čast izuzecima, zdrav stav. :-*
A što se tiče higijene/narodnjaka/pušenja/sirovine u NS taksiju reći ću samo da je SOS taksi koji je najjači sa gore pomenutim, najjače udruženje u gradu. Imaju posla kao 4-5 običnih udruženja. Zašto?
+moje mišljenje, od poskupljenja neće biti ništa.
podicice cene usluga... hoce onda i prestati da puse u kolima, smaraju narodnjacima i tuznim zivotnim pricama, ulacu u makazice i pricaju mobilnim dok voze? svasta smo im tolerisali uz opravdanje "niske su cene, ne isplati se, vozi ceo dan za crkavicu" a sta sad?
Ako misliš da školarine nisu velike, daj mi 1000€ da platim godinu.
Ne koriste svi studenti taksi, ima onih kojim tatica daje pare pa se vozaju, a ima i onih koji nemaju ali nekada se vozaju taksijem da ih vide kolege kako se vozaju taksijem. Na fakultet kad idem koristim GSP ili nekad prošetam.
Ne slažem se da svi imaju istu cenu. Nije uredu da isto platim ako se vozim u novom i starom autu. A ni cena održavanja nije ista za sva auta.
Kad bih bio na vlasti, samo bih radio sve suprotno od ovoga sto vi radite i 100% bi bilo uspesno.
Pa ljudi da li ste normalni da na ovu skupocu vestacki dizete cenu taksi usluga? Pa udruzenja su ta koja na osnovu konkurencije odredjuju cene, sigurno ne bi radili da im se ne isplati vec bi odredili vise cene. U taksiste na zalost ide najveci sljam koji je sve izgubio, gomila isfrustriranih ljudi koji nemaju ni kulture ni obrazovanja (cast izuzecima). I zato stitite gradjane, i ostavite da se cene same formiraju na osnovu ponude, traznje i konkurencije!
Ovo je katastrofa. Ako se ovo odobri garantujem da ce izgubiti mnogo glasova na izborima. Ovo je ubijanje konkurencije, uzas!! Gradske vlasti dozovite se pameti, ko vam je vazniji gradjanin ili taksisti? Slobodno trziste mora postojati, gradjani ne smeju biti na gubitku! Taksista i udruzenja su ti koji odredjuju cene, tako da se i sada vozi kako oni kazu! Licno imam kola i vozio sam se taksijem jednom u zadnjih 10 godina, ali ovo bi predstavilo opasan presedan u slobodnom i konkurentnom trzistu kakvom tezimo!
Baš pre neki dan pričamo ja i jedan kolega moj
( oboje smo obrazovani), i on lepo primeti.
ON: "Znaš kako stalno studenti kukaju da su skupe školarine? Po mom mišljenju školarine nisu dovoljno skupe, jer dokle god se studenti voze do i od fakulteta taksijem, znači da se ima para."
I pita me: "Aj seti se, kada si ti studirao, da li si se ti vozio taksijem do faksa i nazad?"
Ja: (razmišljam neko vreme, pogled u daljini)....
"Ne, nisam. Od naselja do faxa, kuvao sam se leti u osmici 45 minuta. Jedino kada sam koristio taksi, je kada nije bilo autobusa, u gluvo doba noći, kada sam se vraćao od devojke :D "
I upravu je kolega. Ili ljudi imaju para ili je taksi prejeftin.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Jedinstvena i viša cena taksi usluga
Novi Sad
•26.04.2011.
•12:07 > 12:22
Komentari 20
WareKatheryn24
taxi-beograd
Ja sam 2003 godine poceo da taxiram. Beograd je imao 2,5mil stanovnika a 7000 taxista preko 25 taxi udruzenja i preko 300 vrsta automobila...
radjena je studija (tim strucnjaka magistri, profesori masinskog i saobracajnog fakulteta) o taxi prevozu i na osnovu detaljnih podataka ustanovljeno je da idealan broj taxi vozila za grad beograd je 4500. to je broj koji je idealan da svaka stranka koja pozove taxi dobije vozilo za 5-10min a da svaki taxi vozac ne ceka duze od 30min na stajalistu.
od tada broj taxi vozila se popeo na 10.000 registrovanih i 2000 divljih taxija... sto je preko 250% vise nego sto je potrebno... Vlasnici taxi udruzenja uvode popuste da bi privukle musterije 10% 20% 30% ali to sve preko ledja tj po novcaniku taxi vozaca... Vlasnicima placamo mesecno 40-70 eura clanarinu... Drzavi placamo 120-150 eura mesecno porez i pio... Gorivo mesecno placamo 300-500 eura... troskovi servisa i redovnog odrzavanja 50 eura mesecno, a gde su vanredni troskovi servisa, kazne, sudari, kasko osiguranje, pranje vozila, iznajmljivanje garaze, vulkanizeri... sve to ukupno u proseku me kosta oko 800 eura mesecno... sto je oko 25-30 eura dnevno troskova (ako radim svih 30 dana) na voznju cekam u proseku 1,5h prosecna voznja je 300-400din tj 3-4 eura... to je najveci broj voznji sa tim iznosom ali ima i odredjeni broj voznji i od 160, 170, 200 din i onih u veoma malom broju od 600-800din... uz sav moj trud i cekanje na taxi stajalistu i vrtenje po ulicama za moje radno vreme mogu da zaradim kada odbijem sve troskove cisto da mi ostane od 500 do 1000 dinara... sto je neka plata oko 20-25.000din ako uzmemo u obzir da radim u proseku 12 sati a to je mesecno 360 izadje me radni sat 55-70din sto je bedno!
Narod misli da nam je lako... Kazu blago tebi sedis i vozis i pare same dodju... A misle da zaradjujemo milione... samo najuzi krug prijatelja i rodbine zna kako ja zivim...
ima taxista kome taxi nije jedini prihod ili rade jos neki posao ili izdaju neku nekretninu ili im dotiraju roditelji ili supruga ili... i oni stvaraju laznu sliku o taxistima... ljudi vide da imaju para a misle da je samo od taxija...
sto se tice profila ljudi koji se bave taxi prevozom je u vecini srednja strucna sprema obicno ozbiljni ljudi u srednjim godinama sa vec izgradjenom porodicom... zadnjih godina dosta fakultetsko obrazovanih ljudi se zaposlilo "prinudno" kao taxista... a ima i sljama ali u veoma malom broju onih sa kupljenom skolom ili onih sto glume mangupe i kriminalce... nazalost taj mali broj dosta utice na ugled nas ostalih...
sto se tice sadasnje klijentele to su obicno deca osnovci i srednjoskolci... podele njih cetvorica 300 dinara i izadje ih jeftinije nego autobus... i stara lica koja moraju taxijem jer u bus ne mogu ili ne smeju da udju pa idu do obliznjeg doma zdravlja ili bolnice... srednja "klasa" ljudi ne koristi jer nemaju novaca za taxi a oni bogatiji imaju svoja vozila ili svoje vozace...
i tako ja vec 8 godina taxiram 365 dana godisnje... budim se u 5h ujutru i radim do 17-18h uvece a poznajem mnoge kolege koji rade mnogo vise od mene... samo dodju kuci da prenoce... rade po 20 sati dnevno... u kojoj bi ja to firmi se budio u 5h kada sada vecina firmi radi od 9h... nemam slobodan dan nemam odmor i nemam bolovanje, nemam benificije topli obrok... sve sam placam i kada se slucajno razbolim pozajmim pare od prijatelja da poplacam sve troskove pa kada ozdravim radim duplo pa vracam dugove... radim samo za troskove i sve sta mi ostane potrosim na hranu... ne pamtim kada sam sebi kupio nesto od garderobe... nemam pare za normalno odrzavanje auta nego kupujem polovne delove i gume... nemam para za drugi auto... (u "steku" imam 5000din) sramota me je!
gledam svaki dan kolege koji u cilju da sto vise para ustede i odnesu kuci deci i zeni jedu suv hleb i piju vodu sa cesme... tezak i crn je to dinar zaradjen na taxiju... glava ti je u torbi non-stop... ne znas koga vozis ni gde ga vozis... na meti smo stalno prevaranata narkomana i pljackasa... nismo zasticeni ni od koga... ljudi se na nas ljute i vicu a neznaju kako nam je... ulica je nase radno mesto... i sve ulice su nase radno mesto... i ja moram da stojim na sred ulice jer mi je to radno mesto, ja moram da stanem da bi primio stranku ili da bi stranka izasla nekada i naglo ali ne zato sto ja to hocu nego zato sto moram... prinudjen sam da pravim prekrsaje ne zato sto volim ili hocu nego sto moram ali to ljudi ne znaju... koliko puta stranka u zadnjem trenutku promeni pravac pa sam prinudjen da skrenem bez migavca, da stanem naglo, da prodjem na zuto ili crveno... izlazio sam strankama u susret koji zure pa vozio po sinama, trotoarima, kroz zuto... vozio sam bolesne i povredjene u bolnice... spasavao ljudima zivote... porodilje u porodilista... koliko sam puta sirotinju odvezao bez para do odredista... to niko nezna! imam potrebu da vam sada napisem sve ovo...
u beogradu ima 1314 taxi mesta na taxi stajalistima a taxi vozila oko 6-7000 hiljada u svakom trenutku na ulicama! i inspekcija ide i kaznjava ko stoji van taxi stanice!!! Sramota! sugradjani se isto ljute sto stojimo po trotoarima a ko da je ne bih voleo da imam svoje mesto na stanici ili bi jos vise voleo da radim i da ima posla tako da nemam vremena da stanem na stanicu...
ima dosta zahtevnih stranaka koje zahtevaju da za istu cenu prevezu frizider ili neki namestaj... nije taxi kamion za selidbe! ulaze prljavi i smrdljivi u taxi pa se posle cude kako nije cisto sediste... a ja im pokazem moje seiste kako je cisto a zadnje sediste je odraz musterija a ne mene... zahtevaju da zapale cigaru iako je to zabranjeno i smeta mi... upravljaju sa enterijerom kao da je njihov... otvaraju ladice, spustaju suncobran gledaju se u ogledalo, sminkaju se, jedu piju, mrve, kopaju po nosu pa brisu u sediste, pepeljaru koja je predvidjena kako joj i ime kaze samo za pepeo bacaju zvake i djubre iz svog dzepa... Uzas!!! pronalazio sam svasta! krvave uloske, usrane pelene... i sigurno ti isti pljuju po taxistima... zahtevaju vozilo sa oborivim sedistima, sa pojasevima na zadnjem sedistu, sa galerijom na krovu, sa klimom, sa koznim sedistima, vozilo bez plinskog uredjaja, vozilo bez mirisljave jelkice... eto kad je spomenuh setio sam se slucaja jedne musterije "gospodje" koja je zvala taxi i trazila cisto vozilo bez mirisljave jelkice za adresu milentija popovica kod 6 kaplara i kada je vozilo doslo ona je "ladno" sela sa smrdljivim djubretom u kesi da ga usput baci u kontejner i sa zapaljenom cigaretom a voznja je bila do poslovnog centra usce sto je razdaljine 300metara... bezobrazluk! misle ako je platio 200-300 dinara da je za te pare kupio i moj auto i mene i da moze da radi sta hoce!
sto se tice cene taxija u beogradu... mislim da je skup za beogradjane i mislim da nije problem cena nego nemastina i preveliki broj taxija... bolje bi bilo da je jeftinijji a da imamo veci broj voznji... ja sam licno protivnik popusta na poziv cak sta vise naplacivao bi dolazak na adresu nekom simbolicnom cifrom jer je to logicnije...
problem je zakon! treba spustiti cene taxi usluga da budu prihvatljivije za sire narodne mase a da drzava taxistima da odredjene beneficije kao sto je kupovina auta bez poreza i carine, kupovina goriva bez akciza, kupovina delova bez poreza, jeftinije registracije... manje taxe poreze i clanarine... vece kazne za divljake! oduzimanje kola divljacima... izbaciti trajno iz taxija lice koje ima prekrsaj vece naplate, lica koja su u penziji a i dalje rade kao taxisti, lica koja ne placaju redovno porez... uvesti cesce kontrole... svi bi bili zadovoljniji...
rasprica se ja... tj raskuca se ja... imam jos mnogo toga da vam kazem... drugi put... eto malo sam isprovociran nekim komentarima pa sam se i ja prikljucio... nadam se da sam nekima nesto objasnio a da sam nekima pomogao da se neko saoseca samnom a za ove sto ih bas briga... i mene briga za njih... :-)
Ekotaksi
"Jao pa sada je taksi skuplji od autobusa!?"
....to sve govori
Taksi ne sme da bude socijala.
Ekotaksi
Dragiše Brašovana do FTN-a;
Nov dom A,B,C (nebrojeno puta!!!) do fakulteta
Braće Ribnikara 8 do Foxtrota(!)
Stajalište Liman do Dom Zdravlja Liman (!!!)
Koliko samo puta od Miše Dimitrijevića i okolnih ulica do fakulteta
Branislava Nušića sredina ulice do Braće Ribnikara kod Paba
i apsolutni rekorder po lenjosti riba koja se svaki dan vozila od Narodnog fronta 17 do Jiričekove ulice cafe New York (300 metara)
....itd itd mogu do sutra
Da napomenem, ovo su sve moje vožnje obavljene po lepom! vremenu, i osobe nisu bile kljakave i nisu ničim pokazivale da žure. najveći procenat su ribe koje mrzi da se prošetaju desetak minuta.
mene bi bilo sramota da se vozim na tako kratke relacije.
MM
h1n1
TT
semtex
Anon
Vukajlo
Stari Salajčanin
Posao taksiste uopšte nije lak i veoma je odgovoran.
Slažem se se sa konstatacijom da cene treba da se formiraju na osnovu ponude, tražnje i konkurencije.
Ekotaksi
Gutam 3 knjige mesečno, trudim se da time anuliram štetu.
Dosta studenata koristi taksi za vozikanje do faxa. Čast izuzecima, zdrav stav. :-*
A što se tiče higijene/narodnjaka/pušenja/sirovine u NS taksiju reći ću samo da je SOS taksi koji je najjači sa gore pomenutim, najjače udruženje u gradu. Imaju posla kao 4-5 običnih udruženja. Zašto?
+moje mišljenje, od poskupljenja neće biti ništa.
lana
Ne koriste svi studenti taksi, ima onih kojim tatica daje pare pa se vozaju, a ima i onih koji nemaju ali nekada se vozaju taksijem da ih vide kolege kako se vozaju taksijem. Na fakultet kad idem koristim GSP ili nekad prošetam.
Ne slažem se da svi imaju istu cenu. Nije uredu da isto platim ako se vozim u novom i starom autu. A ni cena održavanja nije ista za sva auta.
nexa
Imam recept
Pa ljudi da li ste normalni da na ovu skupocu vestacki dizete cenu taksi usluga? Pa udruzenja su ta koja na osnovu konkurencije odredjuju cene, sigurno ne bi radili da im se ne isplati vec bi odredili vise cene. U taksiste na zalost ide najveci sljam koji je sve izgubio, gomila isfrustriranih ljudi koji nemaju ni kulture ni obrazovanja (cast izuzecima). I zato stitite gradjane, i ostavite da se cene same formiraju na osnovu ponude, traznje i konkurencije!
Novosadjanin
@ Ekotaksi
( oboje smo obrazovani), i on lepo primeti."
Obrazovani??? Mislis "pricamo on i ja" a ne "pricamo ja i on". Ostatak ne vredi ni komentarisati. Toliko o obrazovanju.
Ekotaksi
( oboje smo obrazovani), i on lepo primeti.
ON: "Znaš kako stalno studenti kukaju da su skupe školarine? Po mom mišljenju školarine nisu dovoljno skupe, jer dokle god se studenti voze do i od fakulteta taksijem, znači da se ima para."
I pita me: "Aj seti se, kada si ti studirao, da li si se ti vozio taksijem do faksa i nazad?"
Ja: (razmišljam neko vreme, pogled u daljini)....
"Ne, nisam. Od naselja do faxa, kuvao sam se leti u osmici 45 minuta. Jedino kada sam koristio taksi, je kada nije bilo autobusa, u gluvo doba noći, kada sam se vraćao od devojke :D "
I upravu je kolega. Ili ljudi imaju para ili je taksi prejeftin.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H